vineri, 6 noiembrie 2009

Joc -> Blitzkrieg

Joc -> Blitzkrieg

Descrierea jocului

ConQUIZtador este un joc de quiz pe internet cu elemente de strategie, care se joaca în grupuri de 3 jucători, pe o hartă impartiţă in 12-20 teritorii.
Scopul jocului e ocuparea teritoriilor pe baza cărora se da puncte. Câştigă cel care are mai multe puncte la sfârşitul jocului.
Lupta pentru teritorii nu se face cu arme, ci prin intermediul răspunsurilor date la întrebările din joc.

Runda I.: Împărţirea teritoriilor de bază

Teritoriul este dat automat în jocul de Blitzkrieg de către sistem. Poziţia lui pe hartă este aleasă de către jucător numai la jocul de cucerire. Teritoriile de bază nu pot fi învecinate si valorează 1000 puncte.

Runda II. : Împărţirea teritoriilor libere

În această rundă jucătorii luptă pentru ocuparea teritoriilor libere.
În fiecare rundă punem o întrebare de răspuns rapid aproximat celor 3 jucători. Răspunsul întotdeauna va fi un număr întreg, pozitiv. Jucătorii au la dispoziţie 10 secunde pentru a scrie răspunsul (estimativ). Câştigă cel care a scris răspunde mai corect, mai aproape de realitate. În cazul in care au fost mai multe răspunsuri corecte (sau la fel de apropiate faţă de realitate), câştigă cel care a dat răspunsul cel mai rapid.
Câştigătorul poate sa-si aleagă două teritorii, iar cel de pe locul doi, un teritoriu. Se pot alege numai teritorii învecinate cu teritoriul deja ocupat (sau teritoriul de bază). Dacă nu mai sunt teritorii libere în vecinătate, atunci oricare teritoriu liber poate fi ales. Jucătorii au 10 secunde pentru alegerea teritoriului, peste acest timp, programul le va alege întâmplător. Pentru fiecare teritoriu jucătorii primesc câte 200 de puncte. 3 teritorii reprezintă teritoriile de bază atribuite automat jucătorilor, apoi urmează 4 runde de întrebări rapide, în care se ocupă restul de 12 teritorii rămase libere după ocuparea teritoriilor de bază.


Runda III. : Război

De aici încolo, jucătorii se luptă pentru ocuparea teritoriilor (si acapararea punctelor) de la ceilalţi jucători.
Runda conţine trei ture de joc, în fiecare tură un jucător poate să atace doar o singură dată. In primele două ture, ordinea după care se ataca va fi prin tragere la sorţi.
In primul tur a Războiului, jucătorii pot sa atace numai teritorii vecine cu imperiul lor, dar nu teritoriul lor de bază.
În timp ce atacatorul si apărătorul se luptă, al treilea jucător va fi numai observator.
Descrierea luptei:
Atacatorul si apărătorul trebuie sa răspundă la aceeaşi întrebare. Au 15 secunde, ca sa aleagă răspunsul corect dintre cele 4 răspunsuri. Numai un singur răspuns este corect.

# Apărătorul câştigă dacă atacatorul greşeşte răspunsul (sau nu răspunde)
# Atacatorul câştigă dacă răspunde corect şi apărătorul
# Dacă amândoi răspund corect atunci departajarea se face după o întrebare cu răspuns intuitiv


Dacă atacatorul câştigă, ocupă regiunea apărătorului. Apărătorul pierde valoarea actuală a regiunii, valoarea regiunii devine de 400 puncte care îi sunt atribuite atacatorului. Pe parcursul jocului, aceasta teritoriu va avea valoarea de 400 de puncte.
Dacă apărătorul răspunde corect, acesta primeşte 100 puncte bonus.
In turul al doilea al Războiului, se pot ataca si teritorii de bază, dacă ele sunt vecine cu imperiul atacatorului.
La atacul regiunii de bază, atacatorul trebuie să doboare toate cele 3 turnuri ale cetăţii. Dacă atacatorul câştigă o bătălie, şi doboară un turn, atunci atacul continuă, până ce doboară toate turnurile, sau pierde o bătălie.
Dacă atacatorul a doborât şi ultimul turn, ocupă regiunea de bază a apărătorului, si primeşte toate regiunile (si valoarea lor în puncte) a învinsului. Apărătorul va fi eliminat din joc. Dacă se atacă un teren de bază (cetate) în care turnurile sunt deja doborâte, ele nu trebuie doborâte încă o dată. Cetatea cu turnurile doborâte si aşa valorează 1000 de puncte proprietarului, iar dacă aceasta va fi ocupată de al treilea jucător, ii va valora numai 400 de puncte.

In ultimul tur a Războiului, ordinea de atac a jucătorilor va fi în functie de punctele cumulate până aici (prima dată cel care are cele mai multe puncte). Acum oricare regiune se poate ataca, având speranţa să câştige jocul chiar si cel cu punctele cele mai puţine (cu ocuparea unui teren de bază)


Întrebare de departajare

În cazul in care la sfârşitul jocului (după ultimul tur al Războiului) mai mulţi jucători sunt la egalitate (au acelaşi nr. de puncte), atunci cu o întrebare de tip răspuns intuitiv vor decide ordinea finală.

Observaţie

Cu atacul unei teritoriu de 200 de puncte si poate reduce o diferenţa de 600 de puncte, iar la teritoriul de 400 de puncte, diferenţa de 800 puncte. Posibilitatea de atac a unei cetăţi deja doborâte este mică, dar in acest caz atacatorul poate câştigă 400 de puncte, iar fostul proprietar pierde 1000 de puncte, ceea ce înseamnă 1400 de puncte reduse.
Nu uitaţi că apărătorul la răspuns corect primeşte 100 de puncte, cu care ar putea câştigă lupta.
În caz de egalitate la cei doi sau 3 jucători se face departajare printr-o întrebare rapidă adresată celor 3 sau 2. Primul primeşte 20 de puncte şi o stea sau i se scade un cap de mort, al doilea 10 puncte, iar ultimul iese pe locul 3, primind un cap de mort.

0 comentarii: