vineri, 6 noiembrie 2009

Joc -> De cucerire

Joc -> De cucerire

Jocul conţine 4 runde:

I. Alegerea regiunii de bază
II. Cucerirea
III.Împărţirea teritoriilor libere
IV. Război

Runda I. : Alegerea regiunii de bază

Jucătorii, unul după altul, îşi aleg regiunea de bază. Regiunile de bază nu pot fi învecinate şi valorează 1000 puncte.
Runda II. : Cucerirea

Jucătorii îşi aleg o regiune învecinată si, dacă răspund corect la întrebare, o ocupă. Regiunea astfel dobândită valorează 200 puncte.
Această rundă conţine maxim 6 ture. Din fair-play, ordinea jucătorilor în fiecare rundă este diferită.
Runda III. :Împarţirea teritoriilor libere

În fiecare tură, punem o întrebare de tip răspuns intuitiv celor 3 jucători. Câştigătorul îşi alege o regiune.
Regiunile astfel dobândite valorează 300 puncte. Această rundă ţine până se ocupă toate regiunile.

Runda IV. : Război

În fiecare tură un jucător poate să atace doar o singură dată. Atacatorul şi apărătorul trebuie să răspundă la aceeaşi întrebare cu mai multe variante de răspuns:

* Apărătorul câstigă dacă atacatorul greşeşte răspunsul
* Atacatorul câştigă dacă răspunde corect iar apărătorul greşit
* Dacă amândoi răspund corect, atunci departajarea se face după o întrebare cu răspuns intuitiv

Dacă atacatorul câstigă, ocupă regiunea apărătorului. Apărătorul pierde valoarea actuală a regiunii, valoarea regiunii devine de 400 puncte, care îi sunt atribuite atacatorului.
Dacă apărătorul răspunde corect (atacatorul greşeşte), acesta primeste 100 puncte bonus. Bonusul de apărare e marcat separat şi se anuleaza în cazul pierderii regiunii.

Atacul are două variante specifice: atacul regiunii de bază şi construcţia cetăţii..

Atacul regiunii de bază
Atacul devine posibil când regiunea imediat învecinată a fost ocupată.
Atacatorul trebuie să doboare cele 3 turnuri ale cetaţii (astfel sunt 3 ture într-o bătălie).
Dacă atacatorul pierde se încheie batalia, dar turnurile doborâte în urma unui atac nu necesită un nou atac.
Dacă se ocupă regiunea de bază al unui jucător acesta este eliminat, iar atacatorul primeşte toate regiunile ( şi valoarea lor în puncte) învinsului

Construcţia cetăţii
Ai posibilitatea reconstruirii turnurilor doborâte, în acest caz trebuie sa îţi "ataci" regiunea de bază, propria ta regiune.

Razboiul durează maxim 6 ture. Ordinea jucătorilor ( din motive de fair-play) şi ordinea turelor este aleatoare
Rezultatul războiului

La finalul jocului conform punctelor adunate, avem locurile 1, 2, 3.
Egalitatea nu este posibilă, în acest caz departajarea se face în urma unei întrebări de rapiditate şi precizie.
Dacă este departajare între toţi cei 3 adversari, primul primeşte 20 de puncte şi o stea (sau i se anulează un cap de mort), al doilea primeşte 10 puncte şi al treilea primeşte un cap de mort.

0 comentarii: