vineri, 6 noiembrie 2009

Joc -> Separeu

Joc -> Separeu

Jucătorii care doresc să joace la Separeu, trebuie să urmeze următoarele etape:
1. Clic pe Separeu.
2. Clic pe Separeu nou.
3. Aveţi posibilitatea să vă alegeţi jucători din listă, Oricine sau Robot.
Dumneavoastră trebuie să vă alegeţi 2 adversari, din opţiunile mai sus amintite, după care daţi clic pe Mai departe.
4. Alegeţi harta pe care doriţi să jucaţi dând Clic pe imaginea hărţii
5. Clic pe Creare separeu.
6. Separeul fiind creat, rămâne ca oponenţii să mai accepte invitaţia, intrând la rândul lor la Separeu şi dând click pe Intrare Invitati verbal

Adversarii nu primesc nici o invitaţie din partea dvs, ei nu au obligaţia să joace, rămânând doar in sarcina dvs să îi invitaţi verbal, în partida de pe separeu.

În cazul în care, aveti un cod de EROARE la crearea separeului, acesta este datorat faptului că unul dintre oponenţi are spaţiu în pseudonimul său. În acest caz, rugaţi-l pe el să creeze separeul, sau faceţi separeul cu opţiunea Oricine, în loc de a alege o persoană.

Jocul cu roboţi

Jocul cu roboţi

În joc există două feluri de jucători robot:

1. Robot înlocuitor

Dacă un jucător iese din joc, acesta pierde 500 puncte, locul lui fiind luat de un robot.
Rezultatele obţinute de jucatorul robot sunt echivalente cu cele ale jucătorului, dar nu se primesc galbeni.
Dacă jucatorul reintră în joc, primeşte 400 puncte. Pedeapsa primită pentru ieşirea din joc e marcată cu culoare roşie, în dreptul punctajului.


2. De demaraj

În cazul în care nu sunt suficienţi jucători online, se poate porni un joc cu roboţi (jocul nu este la fel de palpitant).
În timpul jocului de probă, se poate apela la această variantă a jocului cu roboţi.

Galbeni

Galbeni

Galbenii sunt banii universului ConQUIZtador.

Obţinerea galbenilor se face în următoarele moduri:
La sfârşitul unui joc, 1/5 din valoarea punctelor e convertită în galbeni, la trezoreria jocului.
Poţi câştiga galbeni şi în Quizz de intrare sau în chestionarele ConQUIZtador.

Galbenii îi poţi cheltui la Licitaţie unde poţi obţine premii valoroase.
Pe lânga acestea, ne mai gândim şi la alte posibilităţi de a-ţi cheltui galbenii.

Cont -> Jucător

Cont -> Jucător


Crearea contului

Pentru crearea unui cont este nevoie doar de alegerea unui nume pentru acesta, o parolă şi o adresa validă de e-mail precum şi acceptarea Codului ConQUIZtador de etică (C.C.E.) .

După 24 de ore, îţi va fi cerută adresa de e-mail. Această adresă trebuie să fie validă, deoarece la această adresă îţi va fi trimis codul de înregistrare pentru a-ţi confirma înregistrarea şi o întrebare de siguranţă, în cazul în care ţi-ai uitat parola. Dacă utilizatorul doreşte să continue jocul (după cele 24 de ore de probă), atunci trebuie confirmată înregistrarea (folosind codul din e-mail-ul primit).
Numai după confirmarea contului şi după expirarea timpului de probă devii jucător cu drepturi depline pe site.


Numele contului ales trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:

* Trebuie să conţină numai caractere din alfabetul englez şi român, cifre şi spaţii;
* Minimum 2 litere + 2 cifre, maxim 12 caractere (maxim 4 cifre + litere + spatii);
* Este valid orice nume de jucator de forma: - zi/nume,luna*/an: 9iunie1986, 12august1987; an/nume,luna*/zi: 1983iulie14; - numere de masini: B 01 AAA; *valabil si pt exceptia: luna mai, formata din 3 litere. Să nu fie vulgar, dezgustător sau să conţină expresii sexuale;
* Să nu folosească pseudonime uşor confundabile (admin, moderator, modi, redacţie, server, etc.);
* Să nu fie fără sens (de ex: asdas, azerty, qwerty, CMDS, a1892323132).

În caz contrar, moderatorii pot cere schimbarea numelui contului şi, dacă nu se primeşte răspuns, contul va fi şters. Administratorii şi moderatorii işi rezervă dreptul de a marca un utilizator pentru schimbare de nume fără a da vreo altă explicatie.

Modificarea, ştergerea Regatului

Modificare: Pentru schimbarea numelui de utilizator poţi cere unui moderator pe chat-ul principal să te marcheze pentru modificare de nume. După marcare, vei fi rugat să te reconectezi.
Ştergere: În cazul în care doreşti să ştergi un cont, scrie un mesaj prin Curier intern administratorului jocului, mosaic.

Important:
-> Din motive de securitate, parola contului nu are voie sa fie identică cu numele contului!
-> Nu divulgaţi parola contului nimănui nici în cazul în care se afirmă că administratorii sau moderatorii au nevoie de ea. Niciodată. Nici măcar sub tortură!!! ;-)
-> Sunteţi răspunzători de gestionarea parolei şi a adresei de e-mail!
-> Prin bifarea căsuţei "Am citit, accept şi voi respecta conţinutul C.C.E." te abonezi automat la Newsletterele ProTV SA.

Joc -> De cucerire

Joc -> De cucerire

Jocul conţine 4 runde:

I. Alegerea regiunii de bază
II. Cucerirea
III.Împărţirea teritoriilor libere
IV. Război

Runda I. : Alegerea regiunii de bază

Jucătorii, unul după altul, îşi aleg regiunea de bază. Regiunile de bază nu pot fi învecinate şi valorează 1000 puncte.
Runda II. : Cucerirea

Jucătorii îşi aleg o regiune învecinată si, dacă răspund corect la întrebare, o ocupă. Regiunea astfel dobândită valorează 200 puncte.
Această rundă conţine maxim 6 ture. Din fair-play, ordinea jucătorilor în fiecare rundă este diferită.
Runda III. :Împarţirea teritoriilor libere

În fiecare tură, punem o întrebare de tip răspuns intuitiv celor 3 jucători. Câştigătorul îşi alege o regiune.
Regiunile astfel dobândite valorează 300 puncte. Această rundă ţine până se ocupă toate regiunile.

Runda IV. : Război

În fiecare tură un jucător poate să atace doar o singură dată. Atacatorul şi apărătorul trebuie să răspundă la aceeaşi întrebare cu mai multe variante de răspuns:

* Apărătorul câstigă dacă atacatorul greşeşte răspunsul
* Atacatorul câştigă dacă răspunde corect iar apărătorul greşit
* Dacă amândoi răspund corect, atunci departajarea se face după o întrebare cu răspuns intuitiv

Dacă atacatorul câstigă, ocupă regiunea apărătorului. Apărătorul pierde valoarea actuală a regiunii, valoarea regiunii devine de 400 puncte, care îi sunt atribuite atacatorului.
Dacă apărătorul răspunde corect (atacatorul greşeşte), acesta primeste 100 puncte bonus. Bonusul de apărare e marcat separat şi se anuleaza în cazul pierderii regiunii.

Atacul are două variante specifice: atacul regiunii de bază şi construcţia cetăţii..

Atacul regiunii de bază
Atacul devine posibil când regiunea imediat învecinată a fost ocupată.
Atacatorul trebuie să doboare cele 3 turnuri ale cetaţii (astfel sunt 3 ture într-o bătălie).
Dacă atacatorul pierde se încheie batalia, dar turnurile doborâte în urma unui atac nu necesită un nou atac.
Dacă se ocupă regiunea de bază al unui jucător acesta este eliminat, iar atacatorul primeşte toate regiunile ( şi valoarea lor în puncte) învinsului

Construcţia cetăţii
Ai posibilitatea reconstruirii turnurilor doborâte, în acest caz trebuie sa îţi "ataci" regiunea de bază, propria ta regiune.

Razboiul durează maxim 6 ture. Ordinea jucătorilor ( din motive de fair-play) şi ordinea turelor este aleatoare
Rezultatul războiului

La finalul jocului conform punctelor adunate, avem locurile 1, 2, 3.
Egalitatea nu este posibilă, în acest caz departajarea se face în urma unei întrebări de rapiditate şi precizie.
Dacă este departajare între toţi cei 3 adversari, primul primeşte 20 de puncte şi o stea (sau i se anulează un cap de mort), al doilea primeşte 10 puncte şi al treilea primeşte un cap de mort.

Joc -> Blitzkrieg

Joc -> Blitzkrieg

Descrierea jocului

ConQUIZtador este un joc de quiz pe internet cu elemente de strategie, care se joaca în grupuri de 3 jucători, pe o hartă impartiţă in 12-20 teritorii.
Scopul jocului e ocuparea teritoriilor pe baza cărora se da puncte. Câştigă cel care are mai multe puncte la sfârşitul jocului.
Lupta pentru teritorii nu se face cu arme, ci prin intermediul răspunsurilor date la întrebările din joc.

Runda I.: Împărţirea teritoriilor de bază

Teritoriul este dat automat în jocul de Blitzkrieg de către sistem. Poziţia lui pe hartă este aleasă de către jucător numai la jocul de cucerire. Teritoriile de bază nu pot fi învecinate si valorează 1000 puncte.

Runda II. : Împărţirea teritoriilor libere

În această rundă jucătorii luptă pentru ocuparea teritoriilor libere.
În fiecare rundă punem o întrebare de răspuns rapid aproximat celor 3 jucători. Răspunsul întotdeauna va fi un număr întreg, pozitiv. Jucătorii au la dispoziţie 10 secunde pentru a scrie răspunsul (estimativ). Câştigă cel care a scris răspunde mai corect, mai aproape de realitate. În cazul in care au fost mai multe răspunsuri corecte (sau la fel de apropiate faţă de realitate), câştigă cel care a dat răspunsul cel mai rapid.
Câştigătorul poate sa-si aleagă două teritorii, iar cel de pe locul doi, un teritoriu. Se pot alege numai teritorii învecinate cu teritoriul deja ocupat (sau teritoriul de bază). Dacă nu mai sunt teritorii libere în vecinătate, atunci oricare teritoriu liber poate fi ales. Jucătorii au 10 secunde pentru alegerea teritoriului, peste acest timp, programul le va alege întâmplător. Pentru fiecare teritoriu jucătorii primesc câte 200 de puncte. 3 teritorii reprezintă teritoriile de bază atribuite automat jucătorilor, apoi urmează 4 runde de întrebări rapide, în care se ocupă restul de 12 teritorii rămase libere după ocuparea teritoriilor de bază.


Runda III. : Război

De aici încolo, jucătorii se luptă pentru ocuparea teritoriilor (si acapararea punctelor) de la ceilalţi jucători.
Runda conţine trei ture de joc, în fiecare tură un jucător poate să atace doar o singură dată. In primele două ture, ordinea după care se ataca va fi prin tragere la sorţi.
In primul tur a Războiului, jucătorii pot sa atace numai teritorii vecine cu imperiul lor, dar nu teritoriul lor de bază.
În timp ce atacatorul si apărătorul se luptă, al treilea jucător va fi numai observator.
Descrierea luptei:
Atacatorul si apărătorul trebuie sa răspundă la aceeaşi întrebare. Au 15 secunde, ca sa aleagă răspunsul corect dintre cele 4 răspunsuri. Numai un singur răspuns este corect.

# Apărătorul câştigă dacă atacatorul greşeşte răspunsul (sau nu răspunde)
# Atacatorul câştigă dacă răspunde corect şi apărătorul
# Dacă amândoi răspund corect atunci departajarea se face după o întrebare cu răspuns intuitiv


Dacă atacatorul câştigă, ocupă regiunea apărătorului. Apărătorul pierde valoarea actuală a regiunii, valoarea regiunii devine de 400 puncte care îi sunt atribuite atacatorului. Pe parcursul jocului, aceasta teritoriu va avea valoarea de 400 de puncte.
Dacă apărătorul răspunde corect, acesta primeşte 100 puncte bonus.
In turul al doilea al Războiului, se pot ataca si teritorii de bază, dacă ele sunt vecine cu imperiul atacatorului.
La atacul regiunii de bază, atacatorul trebuie să doboare toate cele 3 turnuri ale cetăţii. Dacă atacatorul câştigă o bătălie, şi doboară un turn, atunci atacul continuă, până ce doboară toate turnurile, sau pierde o bătălie.
Dacă atacatorul a doborât şi ultimul turn, ocupă regiunea de bază a apărătorului, si primeşte toate regiunile (si valoarea lor în puncte) a învinsului. Apărătorul va fi eliminat din joc. Dacă se atacă un teren de bază (cetate) în care turnurile sunt deja doborâte, ele nu trebuie doborâte încă o dată. Cetatea cu turnurile doborâte si aşa valorează 1000 de puncte proprietarului, iar dacă aceasta va fi ocupată de al treilea jucător, ii va valora numai 400 de puncte.

In ultimul tur a Războiului, ordinea de atac a jucătorilor va fi în functie de punctele cumulate până aici (prima dată cel care are cele mai multe puncte). Acum oricare regiune se poate ataca, având speranţa să câştige jocul chiar si cel cu punctele cele mai puţine (cu ocuparea unui teren de bază)


Întrebare de departajare

În cazul in care la sfârşitul jocului (după ultimul tur al Războiului) mai mulţi jucători sunt la egalitate (au acelaşi nr. de puncte), atunci cu o întrebare de tip răspuns intuitiv vor decide ordinea finală.

Observaţie

Cu atacul unei teritoriu de 200 de puncte si poate reduce o diferenţa de 600 de puncte, iar la teritoriul de 400 de puncte, diferenţa de 800 puncte. Posibilitatea de atac a unei cetăţi deja doborâte este mică, dar in acest caz atacatorul poate câştigă 400 de puncte, iar fostul proprietar pierde 1000 de puncte, ceea ce înseamnă 1400 de puncte reduse.
Nu uitaţi că apărătorul la răspuns corect primeşte 100 de puncte, cu care ar putea câştigă lupta.
În caz de egalitate la cei doi sau 3 jucători se face departajare printr-o întrebare rapidă adresată celor 3 sau 2. Primul primeşte 20 de puncte şi o stea sau i se scade un cap de mort, al doilea 10 puncte, iar ultimul iese pe locul 3, primind un cap de mort.

Joc -> Quiz de intrare

Joc -> Quiz de intrare

Quizz-ul de intrare conţine maxim 5 întrebări şi apare zilnic, la prima accesare a jocului. Completarea quiz-ului de intrare nu este obligatorie. In partea de jos a paginii quiz-ului de intrare există şi un buton "Azi omit" precum şi un checkbox cu ajutorul căruia puteţi dezactiva această opţiune. Reactivarea Quizz-ului de intrare se face pe pagina a contului, Harta, Datele Mele.

Completarea corecta a quiz-ului de intrare iti poate aduce 2000 de galbeni.


Întrebările de cultură generală
3 întrebări din cele 5 sunt întrebări de cultură generală. În cazul unui răspuns corect primeşti 200 de galbeni însă în cazul unui răspuns greşit pierzi 100 de galbeni.

Întrebările Joker sau Bonus
Întrebările Joker şi Bonus sunt puse de catre ProTV S.A. şi de reguă sunt asociate campaniilor publicitare de pe site.

În cazul unui răspuns corect întrebarea Joker îţi aduce 400 de galbeni în timp ce întrebarea Bonus te va bucura cu 1000 de galbeni. Întrebarea Bonus este însoţită întotdeauna şi de un link către un site extern, site ce vă va ajuta să descoperiţi răspunsul corect.

În cazul în care nu răspunzi corect la aceste întrebări poţi sta liniştit deoarece nu pierzi nici un galben. ;)

Dacă crezi că una din dintre întrebări este eronată, în cazul întrebărilor de cultură generală ai butonul de Observaţii la quizz-ul de intrare, iar pentru întrebarea Joker ai link către forum cu numele "transmit operatorului de site".

Conquiztador

Cont -> Jucător

Joc -> De cucerire


Joc -> Blitzkrieg

Joc -> Separeu

Joc -> Quiz de intrare

Jocul cu roboţi


Galbeni

Quiz intrare 6 noiembrie 2009

Ce culoare are laptop-ul DELL Inspiron aflat în promoţie la un preţ special?
Roz

Cine a regizat filmul “2012″ cu John Cussack in rolul principal?
Roland Emmerich

Ce arhitect francez a proiectat Opera din Paris şi cazinoul din Monte Carlo?
Charles Garnier

În ce an au lansat Rolling Stones albumul “Sticky Fingers”?
1971

Ce naţionalitate avea James Naismith, inventatorul jocului de baschet?
canadiană

Unde se află “Cascada Epupa”, care face parte din gruparea de cascade “Epupa Falls”?
graniţa dintre Angola şi Namibia

În ce an s-a născut Christoph Probst membru al grupului de rezistenţă antinazist Trandafirul Alb?
1919

Internet

Ce este Internetul?


Motoare de cautare


Wireless


Yahoo Messenger

Yahoo Messenger


Yahoo Messenger este un serviciu gratuit care ne permite sa vorbim cu prietenii nostri care sunt online expediandu-le mesaje instantanee.
El poate de asemenea sa va alerteze daca aveti un mail nou in posta Yahoo Mail sau contul Yahoo Personals, sau in anumite date pe care vi le-ati setat in Yahoo Calendar. Yahoo Messenger vine cu un firewall incorporat.


FACILITATILE MESSENGERULUI:
VOICE CHAT (call) care permite cu ajutorul unui microfon sa dialogati cu o alta persoana sau se pot realiza conferinte cu mai multi prieteni din lista.

VIDEO (webcam) permite cu ajutorul unei camere web sa fim vazuti de cei din lista noastra de messenger. Conferinta se poate realiza si cu ajutorul camerei web.

SEND FILE este folosit pentru trimitere de fise si documente, si este mai util din punct de vedere al cantitatii (pana la 1 GB) decat mail-ul.

TRIMITERE DE POZA (share photos) este folosit pentru tranfer de poze.

JOCURILE ONLINE (games) au inceput sa fie si ele mai mult luate in considerare de cei de la yahoo pentru o multa functionalitate a messengeru-lui si acest lucru este apreciat de catre persoanele fizice pentru ca este un nou mediu de distractie si de alungare a plictiselii.

MASS-URILE sunt considerate o facilitate pentru ca se poate trimite mesaje scrise in timp foarte scurt la mai multe persoane odata, ori pe grupuri ori la toata lista.

ARHIVA este foarte pretioasa la un ID de mess pentru ca raman stocate dialogurile noastre (cele scrise) cu prietenii nostri.

Wireless


O noua tehnologie in domeniul retelelor incearca sa se impuna in momentul actual, cea a retelelor LAN in locul cablurilor, ca mediu de transmisie a datelor, este luat de undele radio sau infrarosii.

O retea WLAN (Wireless Local Area Network) este un sistem flexibil de comunicatii de date, folosit ca o extensie sau o alternativa la reteaua LAN prin cablu, intr-o cladire sau un grup de cladiri apropiate. Folosind undele electromagnetice, dispozitivele WLAN transmit si primesc date prin aer, eliminand necesitatea cablurilor si transformand reteaua intr-un LAN mobil.

Astfel, daca o firma are un WLAN, la mutarea in alt sediu nu este nevoie de cablari si gauriri in pereti si plafoane pe care acestea le presupun, ci pur si simplu se muta calculatoarele si reteaua poate functiona imediat. Ce-i drept, in general retelele WLAN se folosesc impreuna cu LAN-urile clasice, mai ales pentru parte de tiparire in retea pentru legatura la server.

WLAN-urile folosesc unde electromagnetice din domeniul radio si infrarosu. Primul tip este cel mai raspandit, deoarece undele radio trec prin pereti si alte obiecte solide, pe cand radiatia infrarosu, ca si lumina nu poate strapunge obiectele opace si are o raza de acoperire mult mai mica. Totusi, si acest din urma tip este luat in considerare de unele solutii, pentru conectarea unor echipamente care nu se deplaseaza in timp ce se realizeaza transfer de date.

Dupa cum am spus, in majoritatea cazurilor este necesara o legatura intre WLAN si LAN. Acesta se realizeaza prin asa numitele puncte de acces (acces points, AP). Un punct de acces, care este un emitator sau un receptor de unde radio se conecteaza la un LAN prin cablu.

El primeste, stocheaza si transmite date de la/catre aparatele din WLAN si cele din LAN si are o raza de actiune care merge de la 30 pana la 300 de metri. De exemplu echipamentele Air Connect de la 3COM au o raza de actiune de 60 de metri, in cadrul unei cladiri cu birouri standard.

Aceste echipamente, folosite in aer liber, desi nu sunt proiectate decat pentru folosirea in incaperi, ajung pana la 300 - 400 de metri.

Utilizatorii acceseaza reteaua WLAN prin adaptoare speciale, care se prezinta sub forma unor placi PCI sau ISA, pentru PC-urile desktop, sau a unor echipamente externe, pentru notebookuri. Ele functioneaza ca si placile de retea clasice, iar sistemele de operare instalate le trateaz ca pe placile de retea. Practic, faptul ca exista o conexiune wireless in locul celei prin cablu este transparent pentru sistemul de operare.
La faza de configuratii ca si in cazul retelelor LAN, si la cele WLAN exista mai multe topologii.

Cea mai simpla este WLAN-ul independent. De fiecare dat cand doua PC-uri se afla in zona de actiune a adaptoarelor lor WLAN, se poate stabili o conexiune. Aceasta configuratie nu necesita o configurare speciala sau administrare. Un punct de acces adaugat acestei configuratii dubleaza practic raza de actiune, functionand ca un receptor.
Extinzand analogia cu retelele LAN, punctul de acces functioneaza ca un hub, dubland distanta maxima dintre PC-uri.

Cea de a doua topologie este cea numita infrastructura, unde mai multe puncte de acces leaga WLAN-ul de LAN-ul cablat, permitand utilizatorilor sa foloseasca eficient resursele retelei. AP-urile nu fac doar legatura cu LAN-ul, ci si gestioneaza traficul prin WLAN in raza lor de actiune. Mai multe AP-uri pot acoperi chiar si o cladire foarte mare.

Comunicatia fara fir este limitata dew distanta pe care o acopera un echipament WLAN, acesta din urma fiind o caracteristica a puterii emitator/receptor. WLAN-urile folosesc celule, care aici se numesc micro-celule, pentru a extinde zona de acoperire a WLAN-ului.

O microcelula este aria de acoperire a unui punct de acces. Principiul este asemanator cu al telefoniei celulare. In orice moment un utilizator care dispune de un PC mobil, dotat cu adaptor WLAN este asociat unei singure microcelule. Deoarece microcelulele se suprapun partial la trecerea utilizatorului de la o microcelula la alta nu se intrerupe comunictia dintre el si retea.

Sursa: Anunturi

Motoare de cautare


Cautarea informatiilor pe internet
Se putea pomeni, la un moment dat, de o supraabundenta a informatiilor... In 1999 erau peste 800 milioane de documente pe web... Site-uri comerciale, personale, institutionale, universitare; articole, romane, pagini publicitare, cataloage... Peste 100 de limbi... Este suficient sa cauti, de exemplu, "istorie antica" si imediat te zapacesti... Internautul renunta, de obicei, la vizualizarea sutelor de documente propuse...

Anuare internationale sunt Yahoo! (http://www.yahoo.com) precum si versiunea in franceza, Yahoo!France (http://www.yahoo.fr) - Yahoo fiind primul anuar care a aparut pe web (mentionez ca Yahoo! intra totodata si in categoria portalurilor); Dmoz (http://www.dmoz.org) - un anuar care traieste datorita contributiilor internautilor, care valideaza site-urile si accepta sau refuza o inscriere. Dmoz are de asemenea o varianta francofona, animata la randul sau tot de un grup de voluntari.

Exista si alte anuare la fel de interesante prin forma si continutul lor, cum ar fi: Nomade (http://www.nomade.fr); Sharelook (http://www.sharelook.fr); Ctrouvé (http://www.ctrouve.com); Francité (www.francite.com).


Nomade
Nomade - ghidul Net-ului francofon - prezinta site-urile web in franceza postate pe Internet. A fost lansat in iulie 1996 de catre societatea ObjectifNet, si pe langa capacitatea de cautare, Nomade, ca si majoritatea concurentilor, propune diferite servicii pentru a incerca sa-si fidelizeze utilizatorii: meteo, selectii de site-uri, dosare, benzi desenate multimedia etc.

Contrar robotilor de cautare care indexeaza automat paginile web, Nomade este realizat de o echipa de documentalisti, stagiari si un redactor sef.Sunt oferite astfel doua tipuri de cautari: prin cuvinte cheie sau pe categorie (navigare in arborescenta tematica). Editorii si/sau administratorii de site-uri se inscriu in Nomade prin completarea unui formular online. Aceste formulare sunt integrate intr-o baza de date, Nomade primind in medie cca 150 de site-uri pe zi si 400 in week-end.

Echipa Nomade verifica toate intrarile saptamanale, sarcina lor fiind de a verifica sistematic URL-urile si conformitatea descrierilor cu continutul site-ului, numele editorului, situatia geografica precum si natura sa (asociatie, intreprindere, public, educativ sau personal), publicul vizat (pentru tot publicul, copii, adolescenti, adulti sau profesionisti), verificarea si eventual modificarea categoriilor alese de editor.

Si acum sa trecem la motoarele de cautare... principalele motoare de cautare la nivel international sunt: Altavista () si cu versiunea sa in franceza (); Google () este considerat astazi unul dintre motoarele cele mai performante prin calitatea algoritmilor si a rezultatelor afisate; Lycos (); Inktomi (); Hotbot (); Excite ().



Google
Google a cunoscut, doar in cativa ani, un succes fenomenal. Lansat ca un simplu motor in faza de testare, in septembrie 1998, de doi studenti de la Universitatea Stanford, Larry Page si Sergey Brin, motorul de cautare isi inaugura versiunea sa comerciala un an mai tarziu.

Google primeste in fiecare zi circa 130 de milioane de cereri din toata lumea... deoarece el nu este un motor de cautare ca toate celelalte. Chiar daca se bazeaza pe cautarea cuvintelor cheie, clasate in functie de numar si de site-urile de origine, Google nu merge pe principiul ca site-urile respective sa plateasca pentru a fi afisate in capul listei. Sistemul "page rank", inventat de cei doi studenti, reprezinta popularitatea paginilor.

O alta particularitate a sa este de ordin strategic: in timp ce alte motoare sunt invadate de zeci de bannere publicitare, pe Google, publicitatea se limiteaza doar la cateva link-uri hypertext discrete, care apar pe ecran doar daca sunt in raport cu informatiile cautate.

De asemenea, o alta caracteristica este functionarea in mai multe limbi. Poate chiar exagerat de multe: maghiara, sarba, ucraineana, turca, rusa, poloneza, olandeza etc.
Pe de alta parte, Google efectueaza cercetari documentare complexe pentru cine este interesat, fie persoana fizica sau juridica, bineinteles, contra cost.

Deoarece concurenta in acest domeniu devine din ce in ce mai acerba, recent, Google a organizat un concurs al carui premiu era de 10.000 de dolari. Castigatorul premiului a creat o modalitate de cautare care permite gasirea paginilor dupa zona geografica in care sunt localizate.

Dar adevaratul castigator al concursului poate fi chiar Google deoarece si-a imbunatatit tehnologiile de cautare prin programele primite de la participanti si pe care le poate administra dupa bunul plac, datorita conditiilor incluse in formularele de participare la concurs.

SURSA 02

Astfel, tehnologiile pe care le-a primit Google se refera la reducerea erorilor in ceea ce priveste paginile create, posibilitatea ca hyperlink-urile sa fie conectate mai bine atunci cand site-ul tinta isi schimba locatia, cautarea informatiilor in fisiere compresate etc. Totodata, Google a lansat doua situri pentru a dezvolta tehnologiile de cautare experimentala si navigare.

Prima pagina de proba, Google Labs, permite utilizatorilor sa testeze tehnologii noi produse de echipa de cercetare si dezvoltare Google. Aceste experimente includ un glosar, o aplicatie de cautare vocala, shortcut-uri de la tastatura pentru navigarea prin rezultatele cautarii.

Pagina a doua prezinta add-on-uri experimentale la toolbar-ul lui Google, un download de software care permite utilizatorilor care fac surf pe Web cu navigatorul internet Explorer de la Microsoft sa caute baza de date Google printr-o aplicatie persistenta inclusa in interfata internet Explorer. Deci, la ora actuala, Google ramane cel mai bun motor de cautare.


WebCrawler
WebCrawler este primul dintre robotii de cautare ce a fost lansat pe piata. Dezvoltat in cadrul unui proiect de cercetare la Universitatea din Washington la inceputul anului 1994, a fost o veritabila reusita comerciala.De la inceputul exploatarii sale, baza sa de date continea informatii de pe 6000 de servere web.

La sfarsitul anului, serviciul primea mai mult de 15000 de cereri pe zi.Practic, un robot este compus din trei module distincte; un robot explorator (spider), un sistem de indexare si un program de cautare (searcher).


Ghidul
Dupa parerea mea, un anuar este mai generalist, mai exhaustiv in continut decat ghidul care este mult mai specializat, mult mai tematic, mult mai bine organizat.Ghidul, prin continutul sau, este mai aproape de internaut, deoarece ii propune o informatie cizelata, de o calitate net superioara fata de cea propusa de anuar.


Metamotorul
Un metamotor este un script (pe net) sau un program (pe calculator) care consulta bazele diferitelor unelte de cautare. Rezultatele sunt afisate intr-o pagina a browser-ului.

El poate clasa rezultatele in functie de dorintele voastre, poate suprima dublurile si ofera posibilitatea de a face o cautare avansata, tinandu-se seama de limba, tara etc.
Exista doua tipuri de metamotoare: cel mai bun exemplu este Copernic () care consulta mai multe unelte de cautare dupa tematica pe care ati ales-o.Pune intrebarea voastra si trimite rezultatele in pagina de browser.

De asemenea anuleaza site-urile in constructie si suprima raspunsurile duble; Metamotoarele online sunt foarte numeroase: Metacrawler (); Ixquick (); Infozoid ().


Portalul
Portalurile propun posibilitatea de a cauta pe web fie trecand printr-un anuar, fie printr-un motor.Ca definitie, un portal este un site web ce ofera internautilor o gama larga de resurse si servicii.

Cu ajutorul acestuia, puteti gasi toate informatiile pe care le cautati si chiar si pe cele pe care nu le cautati, cum ar fi ultimele cotari de la Bursa, stiri externe, interne, economice, sport, sociale, vremea in week-end din Bucuresti sau Praga sau oricare alt oras din lume, gestionarea casutei de e-mail, horoscopul, etc.

Cel mai bun exemplu al unei unelte de cautare devenita portal este chiar Yahoo.
Dintr-un simplu anuar, Yahoo a reusit sa-si imbunatateasca serviciile anexe. Alte portaluri cunoscute: Liberty Surf (); Wanadoo ().


Yahoo!
Cei doi dezvoltatori ai lui Yahoo! ("Yet Another Hierarchical Officious Oracle"), David Filo si Jerry Yang, au lansat acest portal al web-ului in aprilie 1994. Initial era o unealta rezervata uzului personal, acestia dandu-si ulterior seama ca listele lor incepeau sa devina foarte importante, dar in acelasi timp si dificil de administrat.

Nascut dintr-o idee simpla, inceput ca hobby, Yahoo a devenit, in timp, o adevarata intreprindere. Yahoo a cunoscut un succes fulminant si milioane de oameni l-au folosit regulat pentru a explora web-ul. O data cu lansarea lui Yahoo!France, portalul s-a extins cu Yahoo!Japon, Yahoo!Canada, Yahoo!Germany, Yahoo!Irlande, Yahoo!Spany.

Echipa primeste peste 500 de inscrieri zilnice. Site-urile al caror continut este ilegal sunt "exilate" si totodata, se face distinctia intre site-urile comerciale si celelalte. De asemenea, Yahoo se vrea a fi foarte precis in ceea ce priveste clasamentul geografic al site-urilor. Ca si concurentii sai, Yahoo! propune servicii gratuite: informatii financiare, meteo, sport, stiri, selectia saptamanii, site-urile zilei remarcate de surferi, adrese de e-mail gratuite etc.

La un moment dat, Yahoo! chiar a detinut suprematia prin milioanele de accesari zilnice.Intr-o alta categorie ar putea intra si uneltele de cautare care au in spate asistenta umana.

Aici intra WebHelp () realizat de Softwin pentru tarile francofone. Pana acum cateva luni, puteai afla raspunsul la aproape orice intrebare, in mod gratuit. Insa acum lucrurile s-au schimbat.Daca vrei sa gasesti ceva, te costa.
Totusi, pentru a vedea cum se desfasoara cautarea, care este calitatea informatiei afisate in urma cautarii, ti se ofera posibilitatea de a ti se raspunde gratuit la 2 intrebari.

Te inscrii, ti se da o parola si... ai pornit la treaba!Diferenta fata de alte motoare de cautare constand astfel in faptul ca raspunsurile la intrebari nu ti se ofera automat, ci prin intermediul asistentei umane. Adica te vei "conversa" cu unul dintre oamenii echipei WebHelp pentru a-ti putea raspunde exact la ceea ce cauti.

Sursa: Anunturi

Internet


Ce este Internetul?
Daca secolul XX se spune pe drept cuvint ca a apartinut tehnologizarii culminand in ultimii ani cu informatizare si dezvoltarea ciberneticii prin produsele finite calculatoarele, secolul viitor se spune ca va fi al comunicatiilor. Daca la inceput au fost semnalele morse, telegraful apoi telefonul care a revolutionat comunicatiile lucrurile au evoluat puternic la sfarsitul acestui secol culminad in zilele noastre cu un noi si puternic concept numit Internet. Ce este internetul, o scurta istorie si cum functioneaza voi explica in urmatoarele randuri.
Ce este Internetul?
Internetul, istorie si cum functioneaza.
Numit si reteua retelelor, Internetul isi are originea in ARPANET si in NSFNET. Internetul este mai mult decat o suma de conecsiuni, desigur nimeni nu a prevazut cum aceasta trecere de la o retea militara la una publica si comerciala ne va afecta felul in care gandim despre informatie si comunicare.
Care este originea Internetului si a World Wide Web?
Cum functioneaza?
Cum ma pot conecta la Internet?
O scurta istorie...
In perioada anilor 60 Departamentul de Aparare a Statelor Unite avea nevoie de o retea de comunicare in cazul unui atac nuclear. RAND o corporatie militara a propus centralizarea comunicatiilor intr-o retea. Aceasta retea continea noduri capabile sa transmita si sa primeasca mesaje. Fiecare nod isi avea propria adresa astfel incat mesajul putea transmite un anumit nod. Departamentul apararii pentru proiecte avansate (The Defense Department's Advanced Research Projects Agency) cunoscut sub numele de ARPA sau DARPA a decis sa extinda aceasta retea. In 1969 primul "Interface Message Processor", predecesorul router-ului de azi a fost instalat la UCLA (University of California in Los Angeles) incat ARPANET-ul a inceput sa se extinda. ARPANETUL include cateva servicii care sunt si azi foarte importante in Internetul de azi, cum ar fi FTP-ul (File Transfer Protocol), remote login (TELNET) si E-mail (electronic mail). In timp ce ARPANET-ul incepe sa creasca, companii ca Xerox dezvolta tehnologia retelelor locale (LAN). Reteaua cu cel mai mult impact a fost Ethernet-ul, retea ce permitea conectarea mai multor calculatoare impreuna. Prima versiune avea teoretic o rata de transfer de 3 Mbps si mai tarziu 10 Mbps. Cercetatorii de la ARPANET au inceput sa creada ca ar fi folositor sa conecteze LAN-urile la ARPANET. Pentru a putea realiza acest lucru a fost dezvoltat un protocol pentru a putea conecta tipuri diferite de echipamente. Astfel TCP-ul (Transmission Control Protocol) si Internet Protocol (IP). In 1983 cresterea Internetului a fost impulsionata de aparitia versiunii 4.2 BSD de UNIX care continea si protocolul TCP/IP.
Cum functioneaza Internetul
Pentru a intelege cum functioneaza Internetul, trebuie sa intelegeti ca Internetul nu este o entitate omogena. Intradevar este un mare miracol ca totusi functioneaza. Internetul are o structura, astfel incat daca vrei sa trimiti un E-mail la calculatorul vecinului mesajul trebuie sa strabata sute de mile. Mai mult chiar, masinile care sunt conectate nu au fost construite sa comunice direct intre ele. Si totusi Internetul functioneaza.
Despre cele mai cunoscute protocoale de retea
Structura Internetului
Puntul de inceput pentru toti pe Internet este ISP-ul (Internet Service Provider ). Un ISP poate fi comercial sau o scoala sau un colegiu, universitate,etc. Unii utilizatori pot fi conectati in LAN ,altii pot avea acces la Internet folosind un modem si o conexiune PPP sau SLIP. Toate ISP-urile sunt conectate la Internet prin alte ISP-uri. La cel mai de jos nivel un ISP local este conectat cu un alt ISP local. Urmatorul nivel este reprezentat de ISP-urile care fac legatura cu alte ISP-uri din exterior.
Routere si TCP/IP
Cum cererea dvs isi gaseste calea catre un site si cum informatia isi gaseste calea, este determinat de doua lucruri: routerele si protocoalele TCP/IP. Routerele (uneori numite si gateway) sunt asemanatoare cu operatorii telefonici. Ei conecteaza retelele intre ele si au tabele de rutari pentru a determina cum circula informatia din si spre Internet. Routerele au un IP pentru fiecare legatura, de exemplu un router care are o conexiune PPP si doua conexiuni ETHERNET ar trebui sa aiba 3 IP-uri. Secretul care face Internetul sa mearga este protocolul TCP/IP. IP este componenta care muta pachetele de date catre un nod al retelei catre altul. TCP este componenta care verifica daca datele au ajuns unde trebuie. IP este un numar unic pentru fiecare calculator. Exista trei clase de IP-uri. Clasa A foloseste primul numar pentru a identifica reteaua si ultimile 3 numere pentru a identifica calculatorul. Clasa B foloseste primele doua numere pentru a identifica reteaua si ultimile doua numere pentru a identifica calculatorul. Clasa C (cele mai des folosit) foloseste primele 3 numere pentru a identifica reteaua si doar ultimul numar pentru a identifica calculatorul. Clasa IP-ului este strins legata de numarul de calculatoare din retea. Dar pentru ca este mai usor de tinut minte un nume decat un numar Internetul foloseste si un Domain Name. Daca routerul este operatorul pe Internet, atunci Domain Name Service (DNS) este cartea de telefon. Astfel puteti sa-mi trimiteti un e-mail folosind numele si IP-ul popesculauragrupa54@192.34.55.34 sau mai simplu popesculauragrupa54@yahoo.com
SLIP and PPP
Cele mai folosite metode de a te conecta la Internet folosind un modem sunt Serial Line Interface Protocol (SLIP) si Poit to Point Protocol (PPP). Daca ISP-ul permite folosirea SLIP si PPP alegeti PPP pentru ca este mai rapid si ma sigur. SLIP nu face corectie dar este mai usor de configurat decat conexiunea PPP. Pentru a folosi una din aceste metode de acces, ISP trebuie sa va ofere acest serviciu. De asemenea trebuie sa aveti un software care suporta SPLIP/PPP.
Cum sa ma conectez
Modemuri, Legaturi Directe, si conectare la Internet
Pentru a te conecta la Internet sunt necesare doua lucruri: un ISP si un mod de a te conecta la acest provider. Cea mai comuna metoda de a te conecta este folosind un modem cuplat la linia telefonica ori sa ai acces direct la Internet.
Conectarea la Internet folosind un modem
Cea mai comuna metoda de a te conecta la Internet este folosirea unui modem legat la o linie telefonica. Modemul (MOdulator/DEModulator) este necesar pentru a converti semnalele digitale din calculator in semnale analogice pentru a putea fi transmise pe o linie telefonica obisnuita, si invers. Modemurile sunt disponibile in versiune externa si in versiune interna. Modemurile externe au propria carcasa, sursa de tensiune separata si se conecteaza cu calculatorul prin cablu serial. Modemurile interne se conecteaza la un slot in calculator si folosesc sursa calculatorului. Alegerea modemului tine mai mult de gust decat de performanta. Modemurile interne sunt mai ieftine decat cele externe. Modemurile externe au un display care furnizeaza diverse informatii si pot fi miscate usor la alt calculator
Despre WWW
World Wide Web (cunoscut si sub numele de WWW,W3,sau simplu Web) a facut ca accesul pe Internet la o informatie pentru o persoana obisnuita sa fie mult mai usor. WWW-ul este serviciul Internet care s-a dezvoltat cel mai mult in ultimii ani (si care este si cel mai utilizat). Pe Web poti gasi informatii privitoare la o reteta culinara sau cum sa-ti faci o bomba termonucleara, practic toate cunostintele omenirii sunt adunate acolo.
Sursa: Anunturi